tisdag, september 29, 2015

Szarlotka sypana.

Jesien jest w pelni i sezon jablkowy sie juz zaczol wiec trzeba korzystac. Od znajomej dostalam przepis na szarlotke z kasza manna. Wyprobowalam i czuje ze to  pierwszy ale nie ostatni raz ja pieke .

Składniki:
- 1 szklanka mąki (150 g)
- 1 szklanka kaszy manny (200 g)
- 1 szklanka cukru (dałam troszkę mniej – 200 g)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenie (dałam połowę – 2 g)
- 100 g masła (dałam 120 g)
Oraz:
- 1 kg soczystych jabłek
- 1 łyżeczka cynamonu (2 g)



Przygotowanie:
Wymieszać wszystkie sypkie składniki.
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce, posypać cynamonem i wymieszać.
W blaszce układać kolejno: sypkie składniki, jabłka, sypkie składniki, jabłka, sypkie składniki, masło
Na blaszce o średnicy 20 cm wsypałam 1/3 sypkich składników,
kolejną warstwą były jabłka,sypkie składniki, jabłka pozostała część sypkich składników i starte
zimne masło.
Ciasto piec przez około 1 godzinę w piekarniku rozgrzanym do 180°C.

1 kommentar:

  1. Wpadłam do Ciebie, po komentarzu u mnie, a tak naprawdę to spotkałyśmy się u Alis :) Fajnie jest poznawać nowych bloggerów i nowe blogi. Z przyjemnością podglądam te "zagraniczne", bo pokazują jak różne są nasze drogi, ale też jak blisko nam do siebie.

    Już o niej zapomniałam :( O tej szybkiej sypanej szarlotce. A jest naprawdę dobra.

    Serdeczności pozostawiam,
    Beata

    SvaraRadera