lördag, maj 28, 2016

Sok z kwiatów czarnego bzu.

Lato sie zaczęło wiec i przy gorącej, słonecznej  pogodzie pić  się  chce.
Nie robie sokow (na ogół) bo są  smaczne te ze sklepu ale sok z kwiatów czarnego bzu jest zdecydowanie smaczniejszy jak go się  zrobi w domu i mimo ze bez jeszcze nie kwitnie podaje przepis.



A do soku potrzeba:

30-40 "baldachimow" kwiatowych
3 cytryny
1,5 l wody
1,5kg cukru
50g kwasku cutrynowego

W garze min 5 l  ulorzyc kwiaty i umyte pokrojone w plastry cytryny.
Wszystko to zalewamy gotującą  sie wodą która uprzednio wymieszalismy z cukrem i kwaskiem.
Przykryć i odstawic na 3 dni.
Przecedzić i rozlać do butelek.
Niektorzy tutaj dodaja tez konserwant do żywność  bo sok moze się szybko popsuć ale nie ja.  W plastikowych butelkach zamrażam i wyjmuje jak jest potrzeba ;) :)


PS: Kwiaty można tez zamrozic w torebkach i sok robic nawet w zimie ;) 

10 kommentarer:

  1. Z ciekawości pękam jak taki sok może smakować

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ma specyficzny smak. Nie "owocowy" ale smaczny.

      Radera
  2. Ooo, ciekawy przepis.

    Ja raczej piję samą wodę. Może jedynie sok malinowy zimą z gorącą wodą a la herbata :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tez raczej tylko wodę pije ale ten sok lubię chodz ostatnio nie robie za często bo nie mam już dzieci w domu. Teraz to czasem przy imprezie robie z niego koktail z alkoholem ☺

      Radera
  3. Musi być pyszne :-)
    Ja robię latem napoje orzeżwiające na bazie zwykłej kranówy, (w Holendrowni jest bardzo dobra i zdatna do picia), lub mineralnej niegazowanej.
    Najlepszy, według mnie, to napój ogórkowy:
    Wymyty ogórek i cytryne pokroić w plastry. Dużą łyzkę miodu rozpuscic w niewielkiej ilości letniej wody. Ogórek, cytrynę, listki bazyli i mięty oraz miód, zalać zimną wodą i wstawić na noc do lodówki. Od rana świetny napój. Mozna, według uznania, serwować z kostkami lodu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. O dzieki za przepis napewno wypróbuję ☺

      Radera
  4. Ale fajny przepis podałaś:)Zaraz idę zbierać kwiaty.U nas już pełen rozkwit i niedaleko od domu.

    SvaraRadera
  5. piękne zdjęcia zrobiłaś i zaciekawiłaś sokiem

    pozdrawiam :)

    SvaraRadera
  6. Soku z kwiatów czarnego bzu nie robiłam za to z owoców obowiązkowo co rok, jeszcze bez kwitnie więc chyba się skuszę i spróbuję zrobić. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  7. Nigdy nie robiłam chętnie wypróbuję:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    SvaraRadera