torsdag, maj 09, 2019

Tort kanapkowy




Smörgåstårta czyli tort kanapkowy jest bardzo popularnym "daniem" w Szwecji.
Z czasem  nauczyłam sie doceniac zalety takiego tortu, a zwłaszcza przy wiekszej ilosci gości  i niewątpliwą zaletą tortu jest też to ze mozna go zrobic np: dwa dni przed podaniem a będzie jeszcze smaczniejszy.

Świetną sprawą jest również to, że ten tort możecie przygotować dosłownie w każdej chwili z tego co akurat macie w lodówce, wykorzystując np: resztki pieczeni czy wedlin i nic się nie zmarnuje. Wystarczy zrobić pastę kanapkową jaką sie lubi, przełożyć chleb tostowy, obsmarować przełorzone warstwy  majonezem i udekorować. Nie chcę Wam sie robić pasty ( ja wolę, bo tort jest po prostu smaczniejszy) to można użyć jakiegos "smakowego" serka typu  philadelphia i też będzie dobrze.  Do dekoracji możecie użyć plastrów żółtego sera, salami, bekonu, wendlin, krewetek, wedzonego lososia pomidorków koktajlowych, oliwek, salaty, tuńczyka i.t.d. Cokolwiek tylko przyjdzie Wam do głowy tylko fantazja Was ogranicza !


17 kommentarer:

  1. Witaj, dziękuję za wizytę. Przyjemnie u ciebie:-) tort wygląda genialnie... Nigdy bym na to nie wpadła, żeby z resztek wyczarować takie cudenko. Świetne danie szweckie:-) pozdrawiam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ten akurat to nie z resztek;) Resztki na ogol trafiaja do srodka, jako saladka/pasta kanapkowa. Dziekuje za odwiedziny i pozdrawiam cieplutko :)

      Radera
  2. Nie wiem jak smakuje ale wygląda cudownie:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    SvaraRadera
  3. Apetycznie wyglada i na pewno wybornie smakuje :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Polecam zrobic i sprobowac. Na pewno sie nie rozczarujesz. Pozdrawiam :))

      Radera
  4. Czytałam juz kiedyś o nim- ogromnie jestem ciekawa jak to smakuje!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    SvaraRadera
  5. Pięknie się prezentuje :)

    SvaraRadera
  6. Tort kanapkowy to super pomysł, żeby zaskoczyć gości :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. No moze nie w Szwecji ;) ale w moim rodzinnym domy w PL udalo mi się zaskoczyc gosci :)

      Radera
  7. Taki tort daje mnóstwo możliwości.U mnie z pastą z tuńczyka i jajek, pychota.:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tez lubie paste z tunczyka, wtedy dekoruje krewetkami i wedzonym lososiem :)

      Radera
  8. Smörgåstårta - wow , tak naprawdę nie wiedziałam że tort kanapkowy może wyglądać tak dobrze.

    SvaraRadera
  9. Ale mnie zainspirowałaś. Słyszałam o takiej potrawie ale nigdy nie widziałam.

    SvaraRadera